28 Kasım 2016 Pazartesi

D&R Online Alışverişim / Pişmanlık üzerine bir hikayecik

Evet kitap severler.
Bugün sizlere son bir aydır  D&R ile nasıl bir savaş halindeyim, bundan bahsetmek istiyorum. Bahsedeyim ki siz bir alışveriş yapacaksanız en azından iki kere düşünün.

Benim her zaman D&R, idefix, kitapyurdu gibi sitelerde dopdolu sepetlerim vardır. Ne yazık ki bu sepetlerde her istediğimi her zaman alamıyorum ve en azından aklımda dursun unutmayayım diye bekletiyorum. Acil oldukça yada elim bollaşınca oradan alabildiğim kadar kitap alıyorum.

Bu alışverişim bunların ilkine giriyordu. Yani artık almazsam sinir krizi geçireceğim kitapların siparişini vereyim dedim. Öncelikle siparişin onur konuğu Harry Potter ve Lanetli Çocuk'u ekledim. (Kitabın yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.) Daha sonra ilk kitabını okuduğum hatta filmine gittiğim Bayan Peregrine'in tuhaf çocukları serisinin ikinci kitabı Gölge Şehir ile üçüncü kitabı Ruhlar Kütüphanesi'ni attım hemen sepete. Son olarak da bir önceki nereden verdiğimi hatırlamadığım (kitapyurdu veya idefixti) siparişte tedarik edilemeyen Çağlar Boyu Quidditch'i de uygun fiyatlı diye ekledim. Yani toplamda 4 kitap ;
- Harry Potter ve Lanetli Çocuk
-Gölge Şehir
-Ruhlar Kütüphanesi
-Çağlar Boyu Quidditch


Toplam 63,53 TL tutan bu siparişi 2 Kasım 2016 Çarşamba günü tamamladım ve ödedim.

Sipariş 4 Kasım Cuma günü kargoya verildi ve araya haftasonu girdiğinden 7 Kasım Pazartesi günü elime geçti. Hevesle alıp kargo paketini açmaya başladığımda kargo biraz ince gelmişti gözüme çünkü iki kitap ciltli yani daha kalın olması lazımdı.

Paketi açtım bir de ne göreyim? GÖLGE ŞEHİR YOK!

Faturaya bakıyorum evet aldığım gözüküyor ama kargo paketinde yok.


 Bir de sanki bu yetmezmiş gibi Ruhlar Kütüphanesi'nin cildi üstten yırtık.


Şimdi burada bir açıklama yapmam lazım. Ben baya uzun süredir internetten alışveriş yapan biriyim ve bu uzun sürede bazı şeyleri görmezden gelmeye alıştım. İçim yansa da Ruhlar Kütüphanesi ile ilgili bir şey yapamayacağımı biliyordum çünkü en iyi ihtimalle geri gönderecek, zilyon tane form dolduracak, başka göndermelerini bekleyecek ve yeni gelen başka bir kusurla çıkınca sinir krizi geçirecektim. Daha önce online alışverişlerimde bunu bol bol yaşadığım için hiç uğraşmadan bunu görmezden geldim.

Ama....... Ama...... AMA! KİTABI GÖNDERMEMEK NE DEMEK YA!!!


Hemen D&R müşteri hizmetlerini aradım. Karşıma çıkan kadın beni ilgiyle dinledi ve bir kayıt oluşturduğunu kitabın 10 gün içinde gönderileceğini söyledi. İyi ya en azından benimle ilgilendiler, müşteri hizmetleri ilgiliymiş dedim teşekkür ettim kapattım. Aradan 10 gün geçti kitap yok. Kargoya verilip mail gelecek demişlerdi mail bile yok. Yani daha kargoya bile verilmedi. ( Bu arada 10 günden kastım 10 iş günü. Aradan iki hafta geçti yani)

22 Kasımdı sanırım ben D&R'ı tekrar aradım. Evet böyle bir kayıt var ben o zaman bu kaydın geciktiğine dair bir kayıt oluşturayım öncelikli bakılsın dedi. Tamam dedim yine kayıt oluşturuldu falan filan ama bugün ayın 28'i bırakın elimde kitap olmasını kargoya verildi maili bile almadım. Hala 26 gün önce sipariş verdiğim kitaba ulaşmaya çalışıyorum.

Yani D&R'ın müşteri hizmetinden anladığı 'evet sizi anlıyoruz, evet çok haklısınız, tabi kitabınız hemen gelecek' diye diye alıcıya kitabı unutturmaya veya alıcıyı 'lanet olsun kitap da para da sizin olsun' diyip vazgeçecek konuma getirmeye çalışmak.

Ama  birazdan yine arayacağım ve o kitap bana gelene kadar bunu sürüdüreceğim. Hayır bide Ruhlar Kütüphanesi gelmese Gölge Şehir'i okurken oyalanır vakit geçirirdim. Şimdi Gölge Şehir olmadığı için Ruhlar Kütüphanesi'ni de okuyamıyorum. (Serinin ilk kitabı Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları film+kitap yorumumu okumayanları buraya da bekleriz.)

Sipariş verdikten iki gün sonra ekşi sözlükte D&R için bir sürü olumsuz entry görmüştüm ve önce pişman olup siparişlerimin hemen kargolandığını görünce hemen geri mutlu olmuştum. Başıma geleceklerden haberim yokmuş...

Siz de uygun fiyatlı diye kapılıp koşa koşa sipariş vermeden önce iyi düşünün kitap severler.
Daha mutlu bir yazıda görüşmek üzere...


***Güncelleme ; bugün 5 Aralık hala kitap da para iadesi de yok.

1 yorum:

  1. Bu arada edit giriyorum kitabı göndermeyip üstüne yattılar. Yani bir nevi çaldılar. Yaklaşık 2,5-3 ay sonra vazgeçtim aramaktan...

    YanıtlaSil