3 Temmuz 2016 Pazar

High Society / Dizi yorumu

Merhabalar...
Ay çok kasıntı bir giriş oldu kusura bakmayın.
Son zamanlarda boş zamanım olduğunu bas bas her yerde bağırıyorum. Bu boş zamanda izlenecek dizi listeme bakayım birine başlayayım dedim ve geçenlerde türk versiyonunun çıktığını gördüğüm 'Yüksek Sosyete' dizisine başlamaya karar verdim. Tabii bunu izlemeden türk versiyonuna ufak bir göz attım en azından fikir edinmek adına.


Konusu;
Jang Yoon Ha (Uee), bir chaebol (koredeki zengin ailelere verilen isim) kızıdır. Ailesi son derece zengin olmasına rağmen bir gıda marketinde yarı zamanlı bir işte çalışmaya başlar. Bir chaebolün mirasçısı olduğunu saklar ve parası için değil kendisi olduğu için onu seven bir adam bulmaya çalışır. Çünkü tek hayali onu seven bir adamla sıcak ve normal bir hayat yaşayıp aile kurmaktır.

Diziyi yeni bitirdim. Çabuk izlemek adına replik almadım maalesef sadece diziyle ilgili görüşlerimi yazacağım o yüzden. Öncelikle dizinin konusu son derece klişe bir konu ve biz k-drama severler klişeleri severiz. Yani başından itibaren tahmin edilebilir bir ilerleyişi ve sonu var. Hiç bir yerde öyle 'wooaw işte burda ters köşe yaptılar' demiyoruz. Ama klişe de olsa ben bu zenginliğinden nefret eden zengin kız ve fakirliğinden nefret eden fakir oğlanın bir şekilde aşık olmalarını seviyorum diyorsanız -benim gibi- tam sizlik bir dizi.

Oyunculara gelirsek...

Sung Joon : Esas erkeğimiz Choi Joon Gi'yi canlandırıyor. Daha önce Sung Joon'u Lie To Me, Gu Family Book ve Can We Get Married'de izlemiştim. Can we get married dizisinde kendisini beğenmesemde daha sonra izlediğim diğer iki diziden onayımı almıştı. Gelelim buradaki oyunculuğuna... Başlarda rolünün gerektirdiğinden daha soğuk bir adamı oynadı gibi geldi bana. Tamam karakteri gereği soğuk olmalı ama çok yapmacık eğreti bi soğukluk kaldı üzerinde. Sadece son 2-3 bölümde iyiydi.

Uee : Esas kızımız Jang Yoon Ha'yı canlandırıyor. Uee'yi ben daha önce You're Beatiful da izleyip nefret edip sonrasında Ojakgyo Brothers dizisinde çok sevmiştim. (Ojakgyo Brothers alışılanın aksine 50 küsür bölümlük bir kore dizisi. Başta nasıl izlicem diye düşünürken bitince nasıl bittiğini anlayamamıştım.) Buradaki oyunculuğunu da sevdim. İdollerin arasından çıkan iyi oyunculardan bence. Hele sonlara doğru annesiyle bir sahnesi var ki beni hüngür hüngür ağlattı.

Park Hyung Sik : Yoo Chang Soo adında bir chaebolü canlandırıyor. Park Hyung Sik'in Heirsteki küçük rolü dışında bir yapımını izlemedim. Gerçi belki yoktur bilmiyorum. O da bir idol bildiğim kadarıyla. Heirs'te de çok tatlıydı ama burada bambaşkaydı. Bi 7-8 yaş daha küçük olsam 'ya ben bu adama aşıkk oldummmm' diye çığlık atabilirdim ama şu an 'enişteniz olur' demekle yetineceğim :)

Lim Ji Yeon : Daha önce hiç izlemediğim bir oyuncu. Lee Ji Yi adında tatlış mı tatlış, pozitif mi pozitif bir kızı canlandırıyor.

Herkes rolüne cuk oturmuştu dizinin bu özelliğini sevdim. Her dizide mutlaka bir tane bu karakter olmamış dediğim biri olur. Ama bunda olmadı. Bazen Sung Joon için hissettim ama o görmezden gelebileceğim ufak bir ayrıntı çünkü çoğu zaman telafi edildi bu durum. 

İkinci çift çok tatlıydı. Onlar diziyi aldı götürdü. Hatta bence çoğu zaman onların aşkı daha ön plandaydı ve öyle olmasaydı çok sıkıcı olabilirdi.

Çeviri konusunda biraz sıkıntım vardı. Yeppudaa dan izledim ama çevrilmeyen cümleler olması ve bazı çevirilerin yanlış olması parça parça da olsa hoşuma gitmedi. Tabii daha iyi bir çeviri var mı bilmiyorum açıkçası ben en iyisidir diye düşünerek yeppudaa dan izledim direk.

Diziye geri dönersek oldukça akıcıydı. Bu özelliğini sevdim. Ama mükemmel illa izlenmesi gereken bir dizi olduğunu düşünmüyorum.


Bu çok sevdiğim posterle yazıma son veriyorum :)
Yeni yazıda görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder